Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

edebiyat, kitap, tarih, sanat, şiir, genel kültür, felsefe, roman, öykü, hikâye, derleme, eleştiri, özel dizi, sergi kitapları, katalog, meridyen, çizgi roman, delta, cogito, doğan kardeş, kâzım taşkent, klasik yapıtlar, çocuk, kitap-lık, sanat dünyamız,atatürk,okul öncesi


      AÇIKLAMA       YORUMLAR

Strateji şu an nerede olduğunuzu, nereyi hedeflediğinizi ve asıl önemlisi, oraya nasıl ulaşacağınızı anlamak ve tasarlamak demektir. Sağlam bir iş stratejisi başarı için gerekli gücü sağlarken, zayıf ya da yanlış kurgulanmış strateji bir şirketi iflasa sürükleyebilir.

Farklı, başarılı bir strateji geliştirmek, zor seçimler yapmak demektir:

• Müşteri olarak kimleri hedefliyorsunuz?

• Hangi ürünleri sunacaksınız?

• İşi verimli bir şekilde nasıl yürüteceksiniz?

Bu kararları almak, ilk bakışta göründüğü kadar kolay olmayabilir, hatta her işin karşılaştığı dinamik ve değişken durumlar yüzünden karar alma süreçleri iyice karmaşıklaşabilir. Üstelik büyük bir şirkette stratejinin oluşturulması işine pek çok insan dahil olur, dolayısıyla bu da yönetilmesi gereken bir süreçtir.

Bu kitap, iş stratejisi sürecinin tamamını ele alıyor:

• Karar vericileri etkileyen güçler

• Karar vericilerin içine düştükleri tuzaklar

• Strateji geliştirmenin ve uygulamanın en etkili yolları

Gelecek hakkında söylenebilecek iki şey vardır: Farklı olacak ve şaşırtacak.

Bu basit gerçek pek çok lider şirketi hazırlıksız yakalarken, diğerlerine şöhret ve servet getirmiştir. Doğru strateji o geleceği okumanızı ve hazırlıksız yakalanmamanızı sağlar.

Jeremy Kourdi’nin birçok uluslararası şirketlerden örneklerle zenginleştirdiği ve konuyla ilgili en son fikirleri de tanıttığı İş Stratejisi, geleceğe doğru atılacak adımlarda önemli bir başvuru kaynağınız olacak.

Jeremy Kourdi yazar ve idareci koçudur. Meslek yaşamı gerek İngiltere’de gerekse uluslararası düzeydeki çeşitli büyük kuruluşlarda, yayıncılar, işletme okulları ve meslek birliklerinde geçmiştir.

Bu kurumlar arasında öncelikle HSBC, The Economist Grubu, Pearson, PricewaterhouseCoopers, Londra İşletme Okulu, IMD ve Chartered Management Institute sayılabilir.

İÇİNDEKİLER

I Stratejiyi Anlamak

  • İş Stratejisi Nedir?
  • Stratejiye İlişkin Farklı Görüşler

II Strateji Geliştirmek

  • İş Stratejisini Biçimlendiren Etmenler
  • Senaryolar
  • Kaynaklar ve Strateji
  • Büyüme Stratejileri
  • Bir İş Stratejisi Geliştirmek ve Stratejik Düşünmek

III Stratejiyi Uygulamak

  • Vizyon
  • İş Stratejisini Uygulamaya Koymak
  • Stratejik Yenilenme
  • Stratejik Kararlar Almak
  • Rekabet Gücü ve Müşteri Odaklılık
  • Satış, Pazarlama ve Marka Yönetimi
  • Bilgi ve Enformasyon Yönetimi
  • Finans ve Risk Yönetimi
  • Liderlik

Notlar

 

Çevirmen : Ümit Şensoy
Orijinal Adı : Business Strategy a Guide to Taking Your Business Forward
Yılı : 2014
ISBN : 9786053320517
Genişlik : 15,5
Yükseklik : 23
Sayfa Sayısı : 318


"Jeremy Kourdi" Kitapları    Bu yazarın tüm kitapları için tıklayınız.