Medyayı Kurtarmak
Etiket Fiyatı : 58.00 TL
İş Kültür İnternet Sitesi Fiyatı
43.50 TL
Açıklama
Medyayı Kurtarmak – Kapitalizm, Katılımcı Finans ve Demokrasi
Kitle iletişim araçları ve bilişim sektöründeki baş döndüren gelişmeler, internet kullanımındaki hızlı artış ve yaygınlaşmayla hepimizin hayatını etkileyen dijital devrim çağında medya kuruluşları tarihsel açıdan zor bir dönemeçten geçiyor. Julia Cagé reklam gelirlerinin uzunca bir süredir düşüşte olduğu bu sektörde tekelleşmenin önüne geçebilecek kurtarıcı bir model öneriyor. Ünlü iktisatçı Thomas Piketty’nin sözleriyle “iktidarın paylaşımına ve katılımcı finansmana dayanan” bu yeni örgütlenme tarzı “özel mülkiyet kavramını ve kapitalizmin demokratik olarak aşılması olanağını yeniden düşünmeye de çağırıyor”.
Julia Cagé, (d. 1984) Siyasal iktisat ve iktisat tarihi konularında uzmandır. Doktorasını Harvard Üniversitesi ve EHESS’te tamamladı. Halen Paris Siyasal Araştırmalar Enstitüsü’nde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.
İçindekiler
1- Enformasyon Çağı
2- Yanılsamaların Sonu
3- 21. Yüzyıl İçin Yeni Bir Model
Medyayı ve demokrasiyi yeni zeminler üzerinde tekrar temellendirmek için dijital devrimden medet umabilir miyiz? Julia Cagé düşünceyi tahrik eden elinizdeki bu iyimser, minik kitabında bizi işte buna davet ediyor. Mevcut krizin geçirdiği tarihsel evrimi özetledikten sonra, iktidarın paylaşımına ve katılımcı finansmana dayanan dijital çağda medya kuruluşları için yeni bir model geliştirmenin mümkün olduğunu gösteriyor. Son zamanlardaki gelişmelerin karanlık yanı elbette biliniyor: Satışlarda ve reklam gelirlerinde görülen düşüşün zayıflattığı medya kuruluşları git gide cepleri dolu milyarderlerin pençesine düşüyor, hem de çoğunlukla kaliteleri ve bağımsızlıkları pahasına.